هیچ جنبه ای از بازاریابی مهمتر از یک وب سایت با کیفیت در سازمان شما نیست. یک وب سایت «خوب» برای نفوذ و تبدیل کاربران به مشتریان متعهد و سفیران برند به اندازه کافی خوب نیست. چیزی که واقعا به آن نیاز دارید یک وب سایت بسیار عالی از هر لحاظ است.
هزاران قالب و تم از پیش ساخته وجود دارد که ایجاد یک وبسایت را آسان میکنند. تنهااگر چیزی که میخواهید یک وبسایت ساده و بینظیر باشد به اندازهای که تا حدودی حرفهای به نظر برسد و شروعی ابتدایی برای کسبوکار باشد. اما برای متمایز شدن در فضای رقابتی امروز، به یک وب سایت منحصر به فرد نیاز دارید.
خب پس چه چیزی یگ وبسایت را متمایز میسازد؟
سایت شما نشان دهنده شرکت، محصولات، خدمات و در نهایت برند شما است. بنابراین مهم است که از نظر بصری جذاب و حرفه ای باشید. اجازه دهید فضای سفید، طرحبندیهای نامرتب با عکسها و موارد گرافیکیتان باکیفیت به نظر برسد و اجازه دهید خدمات شما از طریق آن بدرخشد. (نمونه ها را ببینید.)
1.طراحی خوب و کاربری
به همان اندازه که ظاهر سایت مهم است، سایت باید با سرعت بهینه و همانطور که انتظار می رود کار کند. مطابق با استانداردها وبسایت بسازید، به دقت آنرا تصحیح کنید و به طور منظم برای مشکلات سرعت یا عملکرد تست بگیرید. هر صفحه باید همیشه سریع و کاربردی باشد، زیرا هر یک از آن صفحات می تواند اولین یا تنها برداشت یک مشتری بالقوه باشد. مناطق شکسته، کند یا بد ساخته شده، بازدیدکنندگان شما را ناامید می کند و آنها را مجبور به ترک می کند.
2.استفاده آسان
بازدیدکنندگان سایت همیشه عجله دارند. آنها را مجبور به دریافت اطلاعات غیر ضروری نکنید. تجربه کاربری (UX) نقش کلیدی در کمک به بازدیدکنندگان برای استفاده، درک و ماندن در وب سایت شما دارد. ناوبری واضح و منطقی با سلسله مراتب واضح ایجاد کنید. از طرحبندیهای ثابت و نشانههای بصری برای عملکرد در سراسر سایت استفاده کنید.
3.بهینه برای موبایل
در دنیای امروز هیچ بهانه ای وجود ندارد، سایت شما باید عالی به نظر برسد و در هر پلتفرمی به خوبی کار کند. رشد دستگاه های موبایل و تبلت کند نمی شود و شما فقط نمیدانید بازدید کننده بعدی شما از چه چیزی استفاده خواهد کرد. بهینه سازی برای موبایل هم تجربه بازدیدکنندگان و هم رتبه بندی SEO شما را بهبود می بخشد.
4.محتوای با کیفیت و تازه
محتوا باید مختصر، جالب و جدید باشد. از زبانی استفاده کنید که برای مخاطب شما منطقی باشد. از اصطلاحات تخصصی، صحبت های شرکتی و کلمات اختصاری خودداری کنید. بازدیدکنندگان دامنه توجه کوتاهی دارند. املای صحیح، دقیق بودن، مرتبط بودن و به روز رسانی منظم برای یک محتوای با کیفیت ضروری است. وبلاگ ها و به روز رسانی های رسانه های اجتماعی راه های عالی برای افزودن محتوای تازه هستند که باعث می شود بازدیدکنندگان برگردند و به استراتژی سئو کمک کنند. بله، تازه نگه داشتن مطالب نیاز به سرمایه گذاری کمی دارد که شما نمی توانید بدون آن کارتان را با کیفیت مطلوب ادامه دهید.
5. مخاطب و مکان به راحتی در دسترس است
به احتمال زیاد مخاطبان شما را دائم دنبال نمیکنند. تعامل با کاربران را آسان کنید، چندین نقطه تماس ارائه دهید بعنوان مثال تلفن، ایمیل، رسانه های اجتماعی و شاید یک فرم تماس برای ارتباط آسان ضروری است. نقشه گوگل یک امتیاز مثبت است. مهمتر از همه، اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات به راحتی در یک صفحه تماس با سهولت یافت میشود.
6. فراخوانهای اقدام
اگر سایت شما از بازدیدکنندگان چیزی نپرسد، مطمئناً هیچ کاری انجام نخواهند داد. هدف سایت شما چیست؟ آیا این هدف برای بازدیدکنندگان روشن است؟ حتی سایتهای اطلاعاتی از بازدیدکنندگان میخواهند مقالاتی را بخوانند و به اشتراک بگذارند، شرکت را در رسانههای اجتماعی دنبال کنند، جعبههای ابزار را دانلود کنند، به لیستهای پستی بپیوندند یا درباره سازمان اطلاعات بیشتری کسب کنند. در هر صفحه یک سوال بگنجانید.
7.بهینه سازی برای سرچ و صفحات اجتماعی
ساختن یک وبسایت زیبا که استفاده از آن آسان باشد، کافی نیست. نیاز به کسب ترافیک دارد. در غیر این صورت، این همه تلاش در طراحی، UX و توسعه محتوا بیهوده خواهد بود. صدها قانون و دستورالعمل برای بهینه سازی موثر موتورهای جستجو وجود دارد، بنابراین در اینجا چند مورد برای شروع وجود دارد:
از عناوین صفحه و متا تگ ها در هر صفحه و از تگ های alt در هر تصویر استفاده کنید.
محتوای سایت خود را بهینه سازی کنید تا با کلماتی که افراد واقعی جستجو می کنند، هماهنگ شود.
از کلمات کلیدی به درستی در محتوا و لینک ها استفاده کنید.
از برگههای سبک آبشاری برای چیدمان استفاده کنید و کدهای HTML خود را بدون به هم ریختگی نگه دارید.
اشتراک گذاری محتوای خود را تا حد امکان برای بازدیدکنندگان آسان کنید. صفحات اجتماعی می توانند حجم زیادی از ترافیک را هدایت کند و بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر مثبت بگذارد. لینک های اشتراک گذاری واضح را فراموش نکنید.
این تنها یک مرور کلی از هفت موضوع عمیق بود. این اصول اولیه به شما کمک می کند تا زمانی که به سمت وب سایت عالی مورد نیاز خود حرکت می کنید، ارزشهای بیشتری از وبسایت خود کسب کنید.